Blomkålssalat a la Bulgur

Aftensmad… åh nej, hvad skal det nu være? Nogle gange så glemmer jeg at tænke på aftensmad og så kommer jeg hjem, uden at have købt ind eller at have en ide. Det gjorde jeg i dag. Glo ind i køleskabet og opleve, at det er lidt trist, det der er derinde. Tidligere i dag købte jeg en blomkål, fordi jeg har en opskrift, jeg skal prøve af på noget kage* (ja du læste rigtigt). Jeg får ikke brugt hele blomkålen, så hvad så med resten?
Så kom jeg i tanke om, at jeg har en opskrift på en ”Mellemøstens Blomkålstallerken” fra Jens Casupeis Raw Food bog. Der skal bruges finthakket blomkål i opskriften, samt nogle andre ting, som jeg ikke havde; agurk, cherrytomater, koriander og deslige. Hvad gør en klog?
Så substituerer man…





Blomkålssalat a la bulgur.
½ blomkål
1 squash
4 spsk. gojibær
15 abrikoser
1 dl. cashewnødder
1 dl. olivenolie
2 spsk. citronsaft
1 lille håndfuld frisk pebermynte/schweizisk mynte
1 lille håndfuld frisk persille
1 lille håndfuld frisk basilikum
Salt og peber
Hak blomkålen i en foodprocessor, så den stadig har en grov konsistens. Skær squash i tern, hak abrikoser og cashewnødder i grove firkanter. I en skål fordeles blomkål, squash, gojibær, abrikoser og cashewnødder.
Blend olivenolien sammen med citronsaft, salt, peber, mynte, persille og basilikum. Hæld dressingen over salaten, rør rundt og smag til.


Nem, lækker og utrolig velsmagende salat.

Velbekomme!

*Kageeksperimentet var lidt et flop, men jeg forsøger med det en anden dag.

Etiketter: , , , , ,